Trenuri Romanesti
Bun venit!
Trenuri Romanesti


 
AcasaAcasa  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  Conectare  Galerie  
Ceas
Noiembrie 2018
LunMarMierJoiVinSamDum
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
CalendarCalendar
Parteneri
Regiotrans

Infofer

CFR Calatori

transferoviar

regional

afer

rccftrans

routes
Ultimele subiecte
» Automotoare clasa 97 (regiotrans si via terra spedition)
6th Ianuarie 2013, 11:50 am Scris de Admin

» Locomotive clasa 40,41,42
6th Septembrie 2012, 12:37 pm Scris de COSTACHE MIHAIL

» 217 : Timisoara Nord - Periam - Lovrin - Nerau
26th August 2012, 2:38 pm Scris de Admin

» Locomotive clasa 47
14th August 2012, 8:08 am Scris de COSTACHE MIHAIL

» M 200 : Brasov - Sibiu - Arad - Curtici
6th Iulie 2012, 12:18 pm Scris de Admin

» 318 Ineu-Cermei
23rd Iunie 2012, 3:14 pm Scris de Admin

» Stiri legate de forum
23rd Iunie 2012, 8:37 am Scris de Admin

» Locomotive clasa 45
9th Iunie 2012, 6:11 pm Scris de COSTACHE MIHAIL

» Locomotive clasa 60 si 62
29th Mai 2012, 7:00 pm Scris de COSTACHE MIHAIL

» Chat box conversatii!
9th Mai 2012, 1:50 pm Scris de MARIAN

Cuvinte-cheie
Conectare
Utilizator:
Parola:
Conectare automata: 
:: Mi-am uitat parola
Cautare
 
 

Rezultate pe:
 
Rechercher Cautare avansata
Bookmarking social
Bookmarking social digg  Bookmarking social delicious  Bookmarking social reddit  Bookmarking social stumbleupon  Bookmarking social slashdot  Bookmarking social yahoo  Bookmarking social google  Bookmarking social blogmarks  Bookmarking social live      

Pastrati adresa pe site-ul dvs. de bookmarking social

Pastrati adresa Trenuri Romanesti pe site-ul dvs. de bookmarking social
Sondaj
Ce v-ar determina sa nu mai alegeti trenu ca mijloc de transport?
o călătorie ce presupune schimbarea trenului
14%
 14% [ 1 ]
creşterea duratei de parcurs
29%
 29% [ 2 ]
schimbarea orei de plecare
0%
 0% [ 0 ]
creşterea preţului biletelor
43%
 43% [ 3 ]
alt motiv
14%
 14% [ 1 ]
Total voturi : 7
Statistici
Avem 106 membri inregistrati
Cel mai nou utilizator inregistrat este: ValiDinca

Membrii nostri au postat un numar de 3552 mesaje în 450 subiecte
Top postatori
Admin
 
COSTACHE MIHAIL
 
Sulzer 12LDA28
 
razwy95
 
Caravelle_Zg
 
Norbi
 
EA1~clony~106
 
Prisecaru Florin
 
Vlad
 
Popescu Dan
 

Distribuiţi | 
 

 Epoca Aburului

In jos 
AutorMesaj
Admin
Pheonix
Pheonix
avatar

Numarul mesajelor : 1280
Data de inscriere : 16/12/2008
Varsta : 23
Localizare : ineu

MesajSubiect: Epoca Aburului   20th Decembrie 2009, 8:03 pm

Locomotivele cu abur au dominat mai bine de un veac peisajul feroviar romanesc. Uitate dupa anii ‘80, garate in diverse stare de descompunere, masinile cu abur au disparut aproape in totalitate dupa 1990. Anul 1996 este un varf al acestor casari, in acel an disparand nu mai putin de 281 de locomotive. Acest proces este unul normal, de refolosire a materialului din care aceste locomotive erau facute. Din pacate dezmembrarile de locomotive cu abur s-au facut in Romania fara a se tine cont de valoarea unora dintre exemplarele distruse. Mai mult, nimeni nu s-a ingrijit ca din anumite serii de locomotive sa ramana macar un exemplar. Nu mai avem astfel in tara nici un exemplar din seria CFR 140.200, 140.400 sau din vechea serie Pacific 2200. Aceste locomotive mai traiesc inca in sufletul putinilor pasionati pe care ii are acest domeniu in tara noastra. Dintre acestia, si mai putini au fost aceia care au asternut pe hartie fie amintirile, fie datele adunate in ani de cercetare.

In Romania, in momentul in care am redactat acest material, nu exista un muzeu CFR in adevaratul sens al cuvantului, documente de o valoare inestimabila zacand in degradare in subsolul cladirii care a adapostit candva un muzeu de profil. Zeci de locomotive zac parasite adunate in incinta Depoului Sibiu si intretinute cu extrem de putinii bani pe care autoritatea feroviara romana ii aloca. Razlet, in diverse depouri din tara, mai zac cateva exemplare pastrate, mai bine sau nu, in functie de interesul pe care cativa nostalgici il mai acorda batranelor “aburoase”.

Doar la Resita un muzeu in aer liber, dedicat acestor masini minunate, pastreaza vie amintirea candva celebrelor uzine. Numele orasului a fost purtat decenii bune cu mandrie pe domurile locomotivelor, prin intreaga tara.

Ne-am propus sa va prezentam cateva din seriile reprezentative pentru tractiunea cu abur din Romania. In marea lor majoritate sunt locomotive aparute pe reteaua CFR in perioada interbelica. Calitatea desenelor adoptate, a solutiilor tehnice si a executiei acestor masini s-au oglindit in cei peste 50 de ani de serviciu. Datorita numarului impresionant de tipuri de locomotive care au existat in parcul CFR, ne-am propus sa prezentam doar modelele standardizate. Acestea au reprezentat maturitatea conceptelor tehnologice care formeaza o locomotiva cu abur.

Asta nu inseamna ca am uitat farmecul inegalabil al locomotivelor cu abur ce au facut serviciu inaintea primei conflagratii mondiale. E un proiect viitor si o ambitie personala.




textul: Catalin Pavel si Andrian Raduta, fotografii din colectia Catalin Pavel. Toate elementele prezentului site sunt proprietatea autorilor si nu pot fi folosite fara acordul acestora. copy-right foto: Catalin Pavel catalinpavel@yahoo.com

--------------------------------------------------------------------------
This is life!
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://forum-trenuri.forumz.ro
 
Epoca Aburului
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Trenuri Romanesti :: Informatii! :: Informatii generale !-
Mergi direct la: